niedziela, 30 października 2016

Grammar board games

Długi weekend sprzyja tworzeniu nowych materiałów.

Dziś zrobiłam nowe gry planszowe, jest ich aż cztery.

Oto plansze:

Pierwsza plansza to gra z użyciem Present Continuous.



Kolejna, dotyczy Present Simple and Present Continuous



Ta z kolei dotyczy Past Simple



A w tej grze, różnicujemy i ćwiczymy Present Simple i Past Simple







Zasady gry są bardzo proste.
Zielone pole oznacza, że trzeba ułożyć zdanie twierdzące z wylosowanym czasownikiem.
Czerwone - układamy zdanie przeczące.
Żółte - tworzymy pytania

Przygotowałam karty z czasownikami. 
Jeśli uczeń wylosuje np. czasownik "read" warto poprosić o uzupełnienie zdania (read a book).

Oto karty z czasownikami:






Pictures by:
freepik.com
openclipart.org
sweetclipart.com

Karty z czasownikami można wykorzystać do wielu innych ćwiczeń, warto mieć je wydrukowane i gdzieś schowane na "czarną godzinę" :)


16 komentarzy:

  1. Swietne te planszowki! Szkoda, ze jak pracowalam z dzieciakami to nie bylo jeszcze Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję, widać, że miałaś pracowity dzień. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, mam takie nietypowe pytanie :jakiej drukarki Pani używa i co ile Pani wymienia tonery skoro tyle Pani drukuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam urządzenia wielofunkcyjnego EPSON L365.
      Kosztowało ok. 700 zł, ale warte swojej ceny. Drukuję na nim kilkadziesiąt stron dziennie. Nie bawię się w czarno-białe wydruki, tylko wszystko w kolorze. Jakość wydruku jest bardzo dobra. Każdy pojemnik tuszu (jest ich 4) kosztuje ok. 25 zł (komplet 100 zł). A jeden taki pojemnik starcza na ok. 5 tysięcy kartek. Nie kupuję zamienników. Czarny tusz wymieniałam dopiero po upływie ok. 6 miesięcy, a nadal używam tego dodatkowe załączonego w zestawie. Kolory dopełniałam raz. Średnio wydatek ok. 100 zł raz na pół roku, ale ja drukuję masowo. Wiele osób chwali sobie Brother, bo mają tanie zamienniki, ale jakoś wydruku jest moim zdaniem gorsza i znajomy, który "siedzi" w takim sprzęcie polecił mi Epsona. Jestem bardzo zadowolona ;)

      Usuń
  5. Super :)
    A masz może wersje bez kolorów? Zrobiłabym sobie tylko kolorowe ramki, w ramach osczędności tuszu ;)
    Do do drukarki - mam brother , tanie zamienniki to fakt. Epson wyglada fajnie tylko szkoda że nie ma druku dwustornnegooo... i a3 by sie przydało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam takiej wersji, ale będę pamiętać o tym w przyszłości.

      Usuń
  6. Super! Thanks for sharing!;) Wpadłam przypadkiem, ale będę zaglądać częściej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja często wpadam i się częstuję :) Uwielbiam, moi uczniowie jeszcze bardziej - dziękuję i mam apetyt na więcej :) Pozdrawiam Ojana

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne te materiały! :) Dziękuję! mam tylko pytanie - jakiego programu używałaś do stworzenia plansz do tych gier? Bo bym sobie dorobiła jeszcze wersję z samym Present Simple:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za gry i typy na drukarkę oraz program do robienia plansz. Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, super, super!!!
    mama IV-to klasisty

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne, super sprawdziły się w czasie lekcji, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń