sobota, 16 kwietnia 2016

Spring Dobble

Już od dłuższego czasu uczymy się z uczniami o wiośnie (owadach i innych zwierzątkach, roślinach i cyklu ich życia, pierwszych owocach i warzywach, a także o pogodzie i typowo wiosennym ubiorze lub akcesoriach). 

Wykorzystałam wiele materiałów znalezionych w sieci. Szczególną furorę zrobiło domino zaproponowane przez Printoteka.pl, w którym wykorzystane zostały kody QR. Domino jest darmowe, więc każdy z Was może je pobrać i wykorzystać na swoich zajęciach.
Dzięki tej grze przełamałam pierwsze lody z kodami QR i w zeszłym tygodniu wykorzystałam je praktycznie na wszystkich zajęciach (od maluchów po dorosłych). Wygenerowałam setki kodów, z pomocą których uczniowie ćwiczyli gramatykę, słownictwo świetnie się przy tym bawiąc. Prościzna! Stroniłam od nich, bo byłam pewna, że potrzebny jest dostęp do Internetu, a nie zawsze go mam, ale to mit. Aplikację, która czyta kody QR można ściągnąć w domu i to jedyny moment, w którym potrzebujemy Internetu. No chyba, że chcemy sami generować kody, to wtedy, wiadomo, potrzebny jest Internet. Jeśli jesteście zainteresowani kodami QR wejdzie na tę stronę  i kombinujcie. Ja wpisywałam m.in.: tekst to tłumaczenia, zdania do uzupełnienia, przymiotniki, których trzeba było podać przeciwieństwo. Ale o tym na pewno jeszcze napiszę i podzielę się swoimi kodami. 

Miało być o wiośnie! 
Tak naprawdę kończymy już ten temat, ale wiecie jak to jest ze słownictwem. Trzeba do niego wracać, powtarzać, utrwalać i starać się wykorzystywać, aby weszło do główki na dłużej niż kilka zajęć. Dlatego na zajęciach w ramach szybkiej, ale przyjemnej powtórki często gramy w Dobble, a ponieważ wiosennego jeszcze u mnie nie było postarałam się to nadrobić. 










Enjoy! 

6 komentarzy:

  1. Dzięki :) Grafiki przesłodkie, a dobble uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna super wersja dobble! Z tymi kodami QR to głupio sie przyznać, ale tez jestem do tylu. Co prawda zawsze intrygowało mnie jak to działa. Zauważyłam ze na blogach językowych ten pomysł z kodami coraz cześciej zostaje wprowadzany w życie. Trzeba będzie sie chyba ten temat zgłębić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Ci bardzo - skorzystam już jutro:) Będzie sie działo;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Plan na jutro: wyciąć kółka, konfiskować 3A naklejki z obrazkowego słowniczka (Bugs3), dobrze się bawić z dobble!

    OdpowiedzUsuń