wtorek, 24 lutego 2015

Taboo game

Na zajęciach ze starszymi lub bardziej zaawansowanymi grupami często używam znaną grę - TABOO. 

Zasady gry można oczywiście modyfikować na różne sposoby i dostosowywać do potrzeb i możliwości uczniów. Zazwyczaj gramy lekcję po wprowadzeniu nowego słownictwa lub na lekcji powtórkowej. Najczęściej gramy w taki sposób: każdy uczeń losuje wcześniej przygotowaną przeze mnie kartę (poniżej prezentuje karty, które zrobiłam pod dział Travelling i House). Uczeń musi opisać hasło (słowo/wyrażenie) przedstawione na karcie, ale żeby nie było za prosto, karta zawiera również set kilku wyrazów, których nie można użyć opisując hasło. Ja zaznaczam, że nie używamy również żadnego słowa zawartego w wyrażeniu, które jest hasłem. W większych grupach, można wybierać jedną osobę, która stoi/siedzi obok osoby opisującej i pilnuje, aby żadne zakazane słowo nie zostało użyte. Można również ustalić maksymalny czas opisywania, grać na punkty lub w z podziałem na grupy. Jest naprawdę wiele możliwości, a wszystko można dopasować do poziomu grupy. 

Poniżej prezentuje taboo cards, które przygotowałam pod dwa tematy:

1) Travelling 



walking boots

mountain
holidays
feet
shoes
go



    

money belt

band
waist
coins
wallet
travel




mosquito repellent

insect
sprey
body
evenings
protect


guide book

information
places
abroad
holidays
tourists

sun cream

lotion
holidays
summer
beach
sunbathe
                                     


first-aid kit

help
bag
car
travel
bandage

2) House 



fridge

kitchen
cold
food
keep
container


pillow

bed
sleep
head
soft
cushion


dishwasher

machine
wash
plates
dishes
kitchen


carpet

floor
cover
material
wool
living room


window

wall
building
open
close
glass


toaster

electric
device
make
toast

kitchen

link, z którego można pobrac karty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz